Погледајте видео представе
Погледајте видео представе

О представи

Ауто силази са пута и улази у чудну и дивљу димензију, која као да је покопана изван времена. Мало-помало, откривамо топографију тог места, на коме као да долази до стапања стварног са нестварним.
Ослањајући се на свет енглеског писца Џ. Г. Баларда (поготово на његова дела Судар и Бетонско острво), али и на лично искуство саобраћајне несреће, Флеш истражује моменат који наступа одмах после шока, онај трен кад нам се чини да је време стало или да се продужило. У том се трену ум одваја од тела, откривајући надреалистички призор. Олупине возила попримају облик предмета у покрету, вијадукти аутопута постају огромни Големи, аутомобилски мотори као да лебде над морем леда. И на том току призора и сензација, гледалац може да доживи искуство возача који прелази у непознату димензију... То је заиста једно халуциногено путовање. Балансирајући између електронске опере и аудио-визуелног искуства, Флеш је музичка и визуелна уметничка форма, али и перформанс плеса и покрета, покретна слика чије се значење открива путем искуства и емоција које у нама изазива.

О аутору

ФРАНK ВИГРУ је један од малобројних уметника који су истовремено и музичари и редитељи. Kао композитор-извођач, он је у стању да произведе широк спектар звукова - од електроакустичних до индустријских, модерних композиција и експерименталне електронске музике. Изводио је и снимао с међународно признатим музичарима попут Мика Вајнјоа (Пан соник), Рајнхолда Фридла, Елиота Шарпа, Џоија Берона, Зене Паркинс, Арс нова ансамбла. Вигруов јединствени израз потиче и из уметничког приступа који у себи спаја нове медије и извођачке уметности. Од 2009, он ствара трансдисциплинарне перформансе и сарађује са Compagnie d’Autres Cordes, продукцијском компанијом која се бави аудио-визуелним и живим представама. Његов рад је приказан широм света на великим међународним фестивалима.

Извод из критика

 „Тешки електронски битови с дугим крешендима пре свега прате бљештаве визије једног фантастичног универзума.
...
Природа се супротставља механичком. Животиња људском.
...
Флеш превазилази границе приче и постаје ненаративни перформанс који нас позива на једно ново искуство и самостално доношење закључка о значењу. То је и естетска авантура с  новим сензацијама, коју омогућавају нове технологије. Флеш је тотално уметничко дело у коме се сустичу дигитална уметност, примитивно и савремено, где се све време преиспитује улога човека у свету, који тај свет, упркос технологији, стално успева да надмаши.“

Ерик Деме, Терас