О представи
У доба глобалне кризе, најважнија је глобална сарадња. Овога пута, међутим, са кризом се хватамо у коштац на локалном плану - а зарад добробити света: на конференцији на коју се не мора доћи ни авионом ни возом. У представи на којој се позвани стручњаци и говорници не појављују физички већ уместо њих наступа локално становништво, које на почетку презентације добија њихов текст. У Kонференцији одсутних, публика гледа како њихови суграђани преузимају идентитете одсутних говорника конференције.
У потпуности без емисије угљен-диоксида и без лоших веза путем Skype-a или Zoom-a, али уз сва позоришно-извођачка средства, у позоришту ће бити изнете све тезе и контратезе на тему последица глобализације, и разрешене на лицу места.
Предност одсуствовања - са било ког места било када - постаје заједничка игра коју је свако вече могуће искусити изнова. У средишту ове игре налазе се људи који постају носиоци идеја и кроз игру преузимају како биографије стручњака, тако и њихова размишљања. На тај начин, одсуствовање добија на значају јер отвара простор за нова читања и неочекивана искуства. Преузимајући истовремено улогу и писаца из сенке и писаца говора, коаутора и редитеља, Римини протокол претвара документарно коауторство у режију на даљину.
О ауторима
Хелгард Хауг, Штефан Kеги и Данијел Вецел основали су 2000. године позоришни бренд Римини протокол и од тада сарађују под тим називом. С временом су ширили позоришна средства у циљу креирања нових перспектива стварности. Намера Римини протокола јесте да деконструише значење стварности и да сва њена лица представи из неуобичајених перспектива. Римини протокол често развија сценска дела, интервенције, перформативне инсталације и аудио-радове у сарадњи са стручњацима који су знања и вештине стицали ван позоришне средине. Штавише, жеља им је да разне просторе или друштвене структуре представе у позоришном формату. Многи њихови радови подразумевају интерактивни приступ и играње технологијом. Четири продукције Римини протокола биле су позване на Позоришне сусрете у Берлину. Представа Kарл Маркс: Kапитал, Први део (2007) освојила је позоришну награду у Милхајму и од публике и за драматургију, као и награду „Фауст“ 2007, Европску награду за нове позоришне форме 2008, док је 2011. освојила Сребрног лава на Бијеналу извођачких уметности у Венецији. Видео-инсталација за више играча, Situation Rooms, о индустрији оружја, добила је Награду за одличност на 17. Медија фестивалу у Јапану. Од 2003, Римини протокол је базиран у Берлину.
Изводи из критика
„Штефан Kеги, Хелгард Хауг и Данијел Вецел, познатији под називом Римини протокол, назвали су своју представу Kонференција одсутних. Иницијална идеја се родила много пре пандемије: са позориштем „свакодневних експерата“, израз који се већ дуго повезује с њима, Римини протокол је већ годинама присутан на међународној сцени. Године 2019, група се први пут позабавила идејом креирања позоришта које је на разне начине самоодрживо, које не мора да путује, ком није потребна позорница, али које преноси неку идеју. Другим речима, сиротињски театар. Његово богатство пак лежи у чињеници да власници прича дају своје приповести, а публика им, уз њихово допуштење, даје тело и глас, чини их присутним.
...
Kонференција одсутних, заснована на истраживању које је покренуто пре две године, мало се одмакла од идеје самоодрживости и начела питање о ком се данас често расправља у позоришту: ко говори, а ко представља.“
Ева Марија Магел, Франкфуртер алгемајне цајтунг