U prologu festivala, 13. i 14. septembra, publika će imati priliku da vidi dve predstave Beogradskog dramskog pozorišta, Living room u režiji Ersana Montaga i Cement Beograd u režiji Sebastijana Horvata. Ovakav izbor za sam početak festivala nikako nije slučajan. To je rezultat potrebe umetničkog tima Bitefa da široj javnosti još jednom ukaže na pozitivan iskorak koji je Beogradsko dramsko pozorište napravilo u cilju kreiranja umetnički relevantne ponude savremenog pozorišta. Sebastijan Horvat i Ersan Montag su autori koji su afirmisani u širem međunarodnom kontekstu upravo na Bitefu, pa je ovo i dokaz teze da Bitef, uprkos oprečnim mišljenjima, ima značajan uticaj na pozorišni život u Srbiji.
Living room Ersana Montaga je deo trilogije koja se zasniva na likovno spektakularnoj slici jednog sveta koji nastanjuju otuđene egzistencije, a izvođenje na Bitefu će ujedno biti i svetska premijera koprodukcije Beogradskog dramskog pozorišta i Bitef teatra. Predstava prati različite trenutke iz života operske pevačice iz Beograda koja je izgubila svoje najbliže u ratovima devedesetih u Jugoslaviji. Po rečima umetničkog direktora Bitefa Ivana Medenice, Living room nije politički komentar, već lirska meditacija o prolaznosti, vremenu, izneverenim nadama, usamljenosti i kao takva daje doprinos viziji „posthumanog sveta“, što je jedna od centralnih tematskih odrednica Bitefa 2021. godine.
Samo dve godine posle trostrukog trijumfa predstave, Ali: strah jede dušu na 53. Bitefu (Gran pri „Mira Trailović“, Nagrada Politike za najbolju režiju, Nagrada publike), autorski tim Sebastijan Horvat i Milan Ramšak Marković je ponovo na Bitefu. Cement Beograd je predstava inspirisana komadom Cement Hajnera Milera i autorski je projekat koji, kroz dva stilski oštro razdvojena dela, gradi metaforičko upozorenje u vezi sa tim da odustajanje od ideala revolucije vodi ka duhovnoj, moralnoj i fizičkoj degradaciji.
Pored koncepta transhumanizma i posthumanizma, jednu od glavnih tematskih celina ovogodišnjeg izdanja Bitefa činiće i predstave sa ekološkim temama. Sa tim u vezi, tim Bitefa je pokrenuo i niz aktivnosti koje za cilj imaju da u svakodnevnom funkcionisanju festivalskog tima, organizaciji događaja sa publikom i tokom festivala smanje negativan uticaj na životnu sredinu. U okviru ovih napora, organizuje se konkurs za mlade do 30 godina (vizuelne umetnike, dizajnere i sve druge zainteresovane) za osmišljavanje i izradu eko-brendinga Bitefa. Cilj konkursa je da festivalski materijali kao što su info pult, reciklažne kutije, pres volovi i svi drugi fizički vizuali koji se koriste na festivalu budu izrađeni isključivo od ekološki prihvatljivih materijala. Više o konkursu i uslovima za učešće može se pročitati na vebsajtu Bitefa.
Rezervacija i prodaja ulaznica za ovogodišnji Bitef počeće u drugoj polovini avgusta zbog aktuelne epidemiološke situacije. Pratite sajt Bitefa i društvene mreže za više informacija.
Festival su tradicionalno podržali Sekretarijat za kulturu Grada Beograda i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Gete Institut i Francuski Institut u Beogradu. Partner i prijatelj Bitefa je i ove godine I&F Grupa, u okviru koje posluje i McCann Beograd, kreativna agencija festivala. Partneri festivala i ove godine su Mts, Erste Bank a. d. Novi Sad i dugogodišnji prijatelj festivala Coca-Cola Hellenic Srbija.