У прологу фестивала, 13. и 14. септембра, публика ће имати прилику да види две представе Београдског драмског позоришта, Living room у режији Ерсана Монтага и Цемент Београд у режији Себастијана Хорвата. Овакав избор за сам почетак фестивала никако није случајан. То је резултат потребе уметничког тима Битефа да широј јавности још једном укаже на позитиван искорак који је Београдско драмско позориште направило у циљу креирања уметнички релевантне понуде савременог позоришта. Себастијан Хорват и Ерсан Монтаг су аутори који су афирмисани у ширем међународном контексту управо на Битефу, па је ово и доказ тезе да Битеф, упркос опречним мишљењима, има значајан утицај на позоришни живот у Србији.
Living room Ерсана Монтага је део трилогије која се заснива на ликовно спектакуларној слици једног света који настањују отуђене егзистенције, а извођење на Битефу ће уједно бити и светска премијера копродукције Београдског драмског позоришта и Битеф театра. Представа прати различите тренутке из живота оперске певачице из Београда која је изгубила своје најближе у ратовима деведесетих у Југославији. По речима уметничког директора Битефа Ивана Меденице, Living room није политички коментар, већ лирска медитација о пролазности, времену, изневереним надама, усамљености и као таква даје допринос визији „постхуманог света“, што је једна од централних тематских одредница Битефа 2021. године.
Само две године после троструког тријумфа представе, Али: страх једе душу на 53. Битефу (Гран при „Мира Траиловић“, Награда Политике за најбољу режију, Награда публике), ауторски тим Себастијан Хорват и Милан Рамшак Марковић је поново на Битефу. Цемент Београд је представа инспирисана комадом Цемент Хајнера Милера и ауторски је пројекат који, кроз два стилски оштро раздвојена дела, гради метафоричко упозорење у вези са тим да одустајање од идеала револуције води ка духовној, моралној и физичкој деградацији.
Поред концепта трансхуманизма и постхуманизма, једну од главних тематских целина овогодишњег издања Битефа чиниће и представе са еколошким темама. Са тим у вези, тим Битефа је покренуо и низ активности које за циљ имају да у свакодневном функционисању фестивалског тима, организацији догађаја са публиком и током фестивала смање негативан утицај на животну средину. У оквиру ових напора, организује се конкурс за младе до 30 година (визуелне уметнике, дизајнере и све друге заинтересоване) за осмишљавање и израду еко-брендинга Битефа. Циљ конкурса је да фестивалски материјали као што су инфо пулт, рециклажне кутије, прес волови и сви други физички визуали који се користе на фестивалу буду израђени искључиво од еколошки прихватљивих материјала. Више о конкурсу и условима за учешће може се прочитати на вебсајту Битефа.
Резервација и продаја улазница за овогодишњи Битеф почеће у другој половини августа због актуелне епидемиолошке ситуације. Пратите сајт Битефа и друштвене мреже за више информација.
Фестивал су традиционално подржали Секретаријат за културу Града Београда и Министарство културе и информисања Републике Србије, Гете Институт и Француски Институт у Београду. Партнер и пријатељ Битефа је и ове године И&Ф Група, у оквиру које послује и McCann Beograd, креативна агенција фестивала. Партнери фестивала и ове године су Мтс, Ерсте Банк а. д. Нови Сад и дугогодишњи пријатељ фестивала Coca-Cola Hellenic Srbija.