Ove godine, Bitef će se održati u periodu između 13. i 25. septembra. Dvostruko izdanje festivala će proteći uz čak četrnaest predstava u glavnom programu, autora i autorki iz Francuske, Belgije, Nemačke, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Irana, Austrije, Meksika i Čilea. Među dobro poznatim licima festivala, svakako su i pozorišni reditelji koji spadaju u red omiljenih autora Bitefove publike, Tomas Ostermajer i Miloš Lolić.
Za Ostermajerove predstave na Bitefu je uvek vladalo veliko interesovanje. Ovo će mu biti četvrto učešće na festivalu na kome je debitovao 2000. godine sa predstavom Disco Pigs, u produkciji berlinskog pozorišta Šaubine am Leniner Plac, čiji je Ostermajer i umetnički direktor. Njegova predstava Nora u produkciji istog pozorišta je na 37. Bitefu 2003. godine dobila nagradu Politike. Poslednji put, Ostermajerova predstava je gostovala u Beogradu pre dve godine (Istorija nasilja).
U glavnom programu će se ove godine izvesti njegovo ostvarenje Neprijatelj naroda, po komadu Henrika Ibzena. Po rečima umetničkog direktora Bitefa Ivana Medenice, u ovoj se predstavi, inače zasnovanoj na vrhunskoj dramskoj glumi, aktuelizacija prevashodno ostvaruje jednom provokativnom, imerzivnom scenom. U njoj je publika, u fikcionalnom kontekstu političkog mitinga, pozvana da pokrene lokalna, savremena pitanja na ekološke i srodne društvene teme.
Miloš Lolić će se treći put predstaviti publici Bitefa. Da podsetimo, njegova predstava Sanjari u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta je osvojila Gran pri „Mira Trailović“ na 43. Bitefu 2009, dok je predstava Krvave svadbe, u produkciji Folksteatra iz Minhena, dobila nagradu Politike na 46. Bitefu 2012. godine.
Na 54. i 55. Bitefu biće izveden Lolićev Kaspar, ponovo u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Kad se pojavio, revolucionarne 1968. godine, komad Kaspar Petera Handkea je takođe doživljen kao revolucija, ali dramske forme. Lolić, za kojeg ovaj projekat označava povratak u JDP i domaće pozorište generalno, adaptira i aktuelizuje komad tako što, u saradnji s odličnim glumcima, u prvi plan ističe aktuelne, direktne, distopijske mehanizme gušenja sloboda, gde je jezička opresija samo puko sredstvo.
Bitef tim snimio je seriju video klipova, u kojima svojim primerom pokazuje da su dobre prakse u kontekstu ekološki odgovornog ponašanja, mali deo svakodnevnice, a velika usluga našoj planeti. Na ovaj način pokrenuta je kampanja #počniodsebe uz poziv da se do početka festivala, 13. septembra, na društvenim mrežama dele video sadržaji navika koje pomažu očuvanju životne sredine, u cilju podizanja ekološke svesti društva.
Rezervacija i prodaja ulaznica za ovogodišnji Bitef počeće u drugoj polovini avgusta zbog aktuelne epidemiološke situacije. Pratite sajt Bitefa i društvene mreže za više informacija.
Festival su tradicionalno podržali Sekretarijat za kulturu Grada Beograda i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Gete Institut i Francuski Institut u Beogradu. Partner i prijatelj Bitefa je i ove godine I&F Grupa, u okviru koje posluje i McCann Beograd, kreativna agencija festivala. Partneri festivala i ove godine su Mts, Erste Bank a. d. Novi Sad i dugogodišnji prijatelj festivala Coca-Cola Hellenic Srbija.