Ове године, Битеф ће се одржати у периоду између 13. и 25. септембра. Двоструко издање фестивала ће протећи уз чак четрнаест представа у главном програму, аутора и ауторки из Француске, Белгије, Немачке, Словеније, Хрватске, Србије, Ирана, Аустрије, Мексика и Чилеа. Међу добро познатим лицима фестивала, свакако су и позоришни редитељи који спадају у ред омиљених аутора Битефове публике, Томас Остермајер и Милош Лолић.
За Остермајерове представе на Битефу је увек владало велико интересовање. Ово ће му бити четврто учешће на фестивалу на коме је дебитовао 2000. године са представом Disco Pigs, у продукцији берлинског позоришта Шаубине ам Ленинер Плац, чији је Остермајер и уметнички директор. Његова представа Нора у продукцији истог позоришта је на 37. Битефу 2003. године добила награду Политике. Последњи пут, Остермајерова представа је гостовала у Београду пре две године (Историја насиља).
У главном програму ће се ове године извести његово остварење Непријатељ народа, по комаду Хенрика Ибзена. По речима уметничког директора Битефа Ивана Меденице, у овој се представи, иначе заснованој на врхунској драмској глуми, актуелизација превасходно остварује једном провокативном, имерзивном сценом. У њој је публика, у фикционалном контексту политичког митинга, позвана да покрене локална, савремена питања на еколошке и сродне друштвене теме.
Милош Лолић ће се трећи пут представити публици Битефа. Да подсетимо, његова представа Сањари у продукцији Југословенског драмског позоришта је освојила Гран при „Мира Траиловић“ на 43. Битефу 2009, док је представа Kрваве свадбе, у продукцији Фолкстеатра из Минхена, добила награду Политике на 46. Битефу 2012. године.
На 54. и 55. Битефу биће изведен Лолићев Kаспар, поново у продукцији Југословенског драмског позоришта. Kад се појавио, револуционарне 1968. године, комад Kаспар Петера Хандкеа је такође доживљен као револуција, али драмске форме. Лолић, за којег овај пројекат означава повратак у ЈДП и домаће позориште генерално, адаптира и актуелизује комад тако што, у сарадњи с одличним глумцима, у први план истиче актуелне, директне, дистопијске механизме гушења слобода, где је језичка опресија само пуко средство.
Битеф тим снимио је серију видео клипова, у којима својим примером показује да су добре праксе у контексту еколошки одговорног понашања, мали део свакодневнице, а велика услуга нашој планети. На овај начин покренута је кампања #počniodsebe уз позив да се до почетка фестивала, 13. септембра, на друштвеним мрежама деле видео садржаји навика које помажу очувању животне средине, у циљу подизања еколошке свести друштва.
Резервација и продаја улазница за овогодишњи Битеф почеће у другој половини августа због актуелне епидемиолошке ситуације. Пратите сајт Битефа и друштвене мреже за више информација.
Фестивал су традиционално подржали Секретаријат за културу Града Београда и Министарство културе и информисања Републике Србије, Гете Институт и Француски Институт у Београду. Партнер и пријатељ Битефа је и ове године И&Ф Група, у оквиру које послује и McCann Beograd, креативна агенција фестивала. Партнери фестивала и ове године су Мтс, Ерсте Банк а. д. Нови Сад и дугогодишњи пријатељ фестивала Coca-Cola Hellenic Srbija.